Angličtina se třeťáky aneb pololetí ve znamení miniprojektů
Zatímco v prvním pololetí se třetí ročníky začaly pomaloučku seznamovat s psanou formou jazyka, ve druhém pololetí už nám vše šlo pěkně od ruky a mnozí žáci si dokonce lačně říkali o další a další „speciální“ znaky anglické výslovnosti.
Novou výukovou řadu Beehive od nakladatelství Oxford University Press si shodně chválí nejen vyučující pro její možnosti variabilních metodických přístupů, kvalitní on-line podporu a doprovodné materiály, ale také pro žáky jsou vizuálně i tematicky atraktivní.
Přesto jsme si vždy vyšetřili čas a věnovali se i hrám a jiným činnostem. Některé hodiny jsme věnovali miniprojektům. V těchto hodinách nám posloužily ty nejobyčejnější prostředky – školní sešit, pastelky, nůžky, lepidlo a dětská fantazie. V rámci projektu Forest Animals tak v sešitě vznikala lesní krajina plná zvířat a rostlin, děti také vytvořily pohlednici z dovolené, kterou nakonec mohly podle vlastního rozhodnutí vhodit do schránky adresátovi, a v projektu The Body jsme si nejen procvičili části těla, ale komu zbyl čas, ten se naučil názvy prstů ruky (nejoblíbenějším prstem se tak stal malíček – „pinkie“). Při prezentaci jakékoli práce se učíme navzájem si naslouchat a sdílet úspěch.
V posledních dnech před prázdninami reflektujeme, co vše jsme se za ten jediný rok dokázali naučit, ale hlavně už jdeme vstříc létu!
Mgr. Pavlína Kotlíková, vyučující AJ